Butikskæden Nærkøb A/S har 20 års Jubilæum
Danmarks stærkeste convenience-kæde er fyldt 20 år
Butikskæden Nærkøb A/S rundede to årtier ved årsskiftet og har det bedre end nogensinde med hele 398 tilknyttede butikker.
Ved årsskiftet fylder NærKØB 20 år, og det er med stolthed, at kæden med administration i Vejle kan fejre to årtier med nærhed, kvalitet og ordentlighed som nøgleord. På 20 års-fødselsdagen kan NærKØB konstatere, at kæden forretningsmæssigt og i antallet af butikker aldrig har stået stærkere end nu. Med tilvækst på godt 60 butikker om året i de seneste tre år, har NærKØB næsten rundet 400 butikker. Konceptet med lokal forankring, og muligheden for at købmænd og kioskejere i store træk selv kan designe deres butikker, er en kæmpe succes.
NærKØB er i dag den suverænt største frivillige kæde for selvstændige i kiosk- og convenience-sektoren og omfatter både kiosker, nærbutikker, tankstationer, campingpladser og havnekiosker fordelt over hele landet.
Ifølge Nielsens seneste analyser er NærKØB den convenience-kæde, der står stærkest herhjemme, mens Scandinavian Retail Institute i sin 10 års-prognose melder, at NærKØB har en lys fremtid i den hårde konkurrence i convenience-segmentet.
I NærKØB arbejdes der ud fra visionen om at være Danmarks mest attraktive kæde for selvstændige butiksejere. Det gøres ved at skabe et økonomisk fundament, der sikrer butikkernes fortsatte eksistens.
– Nu er det 20 år siden, NærKØB tog det første skridt, og kigger jeg tilbage på de seneste årtier, har vi ikke ændret særlig meget ved konceptet. Vi har stadig en filosofi om, at vores tilknyttede butikker selv kan designe deres indhold og tilpasse sig lokalområderne, siger Jens O. Bylling Jensen, der er administrerende direktør i kæden.
– Vi har været en konstant i et skiftende butiksliv i Danmark og vores karakteristiske logo med ”NærKøbs-manden” er stadig synlig over hele landet. Vi er kendt og anerkendt brand – både hos butiksejere og kunderne ude i landet. Når man ser NærKØB’s logo er det lig med lokal forankring og høj kvalitet, tilføjer han. – Alt det er kun sket ved topmotiverede medarbejdere med stort branchekendskab og villighed til at lytte til medlemmer og følge forbrugernes tendenser. Samtidig arbejder vi med ordentlighed og ydmyghed og sørger for at holde administrationens udgifter på lavest mulige niveau.
– Vi vil gerne sende både økonomi, varer og ydelser tilbage til kiosker og købmænd, og vi fornemmer, at vores koncept stiger i popularitet. Jeg er stærkt optimistisk i forhold til NærKØB’s fremtid og ser frem mod det næste årti med stor fortrøstning, siger Jens O. Bylling Jensen, NærKØB’s administrerende direktør.