NærKØB får ny profil online

14 March. 2019

NærKØB får ny profil online

Danmarks hurtigst voksende og største convenience butikskæde bestræber sig på at blive mere digitale og får ny profil online.

Kraftig udvikling i convenience

”NærKØB-kæden har igennem en årrække været igennem en transformation, hvor der er udviklet og implementeret flere målrettede convenience koncepter over for forbrugerne. Typisk ligger NærKØB butikkerne i tætbefolkede områder, på campingpladser og i mindre landsbyer, hvor de store discountkæder ikke ser et forretningsben. Butikssammensætningen gør også, at der er forskellige krav til udbuddet af varer og ydelser,” udtaler kædedirektør Jens O. Bylling Jensen. ”Derfor er det også nødvendigt, at tilgangen til information er ubesværet for vores kunder. Hvor de kan søge information omkring deres lokale butik, hvilke services er mulige, og er der nogle spændende og aktuelle tilbud.”

Lanceringen af hjemmesiden er af en del af en samlet strategi om at være mere synlig online. Hvor også Facebook får en større og mere afgørende rolle. NærKØB vil øge synligheden markant, der hvor det kan gavne butikkerne og forbrugeren.

Brugerplatform for eksisterende medlemsbutikker

”Let tilgængelighed til information omkring koncepter, leverandøraftaler og mange af de øvrige medlemsfordele er vitalt for kæden.” fortæller Jens O. Bylling Jensen og uddyber; ”Vi er 4 mand på kædekontoret til at servicere over 310 butikker. Det stiller store krav til at generel konceptinformationer, nyhedsbreve, skilteprogrammer, leverandøraftaler osv. kan tilgås af den enkelte butik uden besvær. Det er siden med til at løse.”

Invitation til nye butikker om at deltage i festen

”Det handler også om at tiltrække nye medlemmer til kæden ved at være attraktive på alle parametre. Når potentielle kædemedlemmer søger information omkring NærKØB, er det vigtigt, de får et indtryk af professionalisme. Det mener vi, at vi imødekommer med den nye online-platform,” afslutter Jens O. Bylling Jensen.

Fremtiden banker på døren

Lynge Olsen Group A/S har udviklet og leveret NærKØBs nye hjemmeside. ”Vi mener, det er helt rigtig set, at NærKØB-kæden udfordrer sig selv på de digitale platforme.”

”Vi kan i den grad mærke, at forbrugeren er blevet digital. Beslutningsprocesserne og købsadfærden går i den grad hånd i hånd med den digitale udvikling. Convenience-begrebet er ikke længere, at man kan købe en fransk hotdog eller bake-off brød i butikken i stueetagen eller lige om hjørnet. Det er meget mere. I dag handler det om, hvordan jeg som forbruger får den franske hot-dog og sodavand samt 2 poser chips leveret, når jeg har behov for det,” udtaler Bureau-partner Mads Laursen og fortsætter; ”Den transformation er NærKØB i fuld gang med, hvor tilgængeligheden online er et vigtigt skridt. Rejsen er langt fra slut – den er kun lige begyndt.”

«
»